MYSTERY FILM :: Arnošt Vašíček :: ZÁHADY PERU

ZÁHADY PERU

Brána bohů - Posedlost hlubinami - Bytosti černé krve - Svatyně jasnozřivých - Poselství k nebesům - Příliš hrůzní vetřelci - Proroctví Inků - Svatyně gigantů - Tajemní lidé z oblaků -  Ztracené město Paititi

Brožované vydání, barevná příloha, cena 179 Kč

Ukázka:

TAJEMSTVÍ MRTVÉHO BÝKA

Asi 150 km od Arequipy se rozkládá nehostinná pouštní krajina Toro Muerto /Mrtvý býk/. Dávno před Inky, kdy půda byla ještě úrodná a podnebí snesitelnější, zde sídlili Indiáni. Pak se život doslova vypařil. Pod do běla rozpálenou oblohou se dnes line mrtvá a ponurá země. Z hlubokého koberce šedého písku vystupují podlouhlé, mírně zvrásněné pahorky, osamělé věžičky nízkých rozervaných skalisek a velké, rudě zbarvené balvany. Pokud jste se rozhodli natočit film z Marsu, jste na správném místě. Na plochých kamenech a stěnách zpola zasypaných skal se rýsují tisíce obrazů. Jejich témata jsou rozmanitá jako život sám. Najdeme zde pastevce se svými stády, výjevy z všedního i náboženského života, divoká zvířata a ptáky, četné symboly slunce a dalších kosmických těles, geometrické  znaky, známé i neidentifikovatelné předměty a  především obrovské množství podivných  postav. Skupinky Indiánů se uctivě přibližují k zjevně cizím a na prvý pohled odlišným bytostem. Někteří z neznámých nosí rozměrné kulaté přilby za nimiž se občas zračí velké kapkovité oči, většinou však rysy obličeje postrádáme.  Z přileb vychází vějíř paprsků. Snad je to odraz slunce nebo svatozář, jako symbol příchodu z nebes.  Těla pokrývá nadýchaná kombinéza, která ostře kontrastuje s nahotou domorodců a dodává svým nositelům majestátního urostlého vzhledu. Postavy se svým oděvem a výbavou liší. Některé dosahují menšího vzrůstu, jejich upnutý skafandr zdobí opasek s přezkou a zjevně průhledné přilby mají někdy hranatý nebo čtvercový tvar. Jiné připomínají roboty. Jsou hranaté a neforemné. Místo rukou jsou  opatřeny mechanickými chapadly v podobě kleští a k pohybu jim slouží jakési zvlněné pásy Další používají vznášedla.Plují vzdu-chem, pozorovány davem Indiánů. Někdy jsou neznámí obklopeni dvěma vysokými ostře lomenými křivkami. Byl to znak nedotknutelnosti, symbol záření anebo nám neznámá výstroj cizinců? A možná právě ono záhadné cosi se stalo předlohou pro pozdější ztvárňování indiánských božstev, která obvykle svírají v rukou  dvě hole  či žezla.

Doktor Hans Dietrich Disselhoff z Etnografického muzea v Berlíně určil stáří petroglyfů na 1 000 až 1 200 let. Některé pozdější analýzy jim přisoudily ještě o sto let více.  Vědci se doposud neshodli, která civilizace rytiny vytvořila. V podezření je proslulá kultura Huari a především již tradičně s kosmem spojovaná civilizace Tiahuanaca.

Tajemná stvoření jsou obvykle zobrazena samotná nebo ve dvojici a jen výjimečně tvoří skupinu. V takovém případě pět či šest osob stojí na jakési plošině, která se vznáší ovzduším, okolo září hvězdy a slunce a lidé zůstávají hluboko dole. Archeologové tyto plochy s vysokými bočními stěnami považuji za určitý druh člunu. Christina Dequerlová, která jako jedna z prvních upozornila na neobvyklé náměty z Torro Muerto, s tím nesouhlasí a uvádí čtyři pádné námitky:

„l.Proč se desky na všech kresbách vznášejí vysoko ve vzduchu a proč jsou vždy obklopeny ptáky, symboly nebe či kosmu?

2.Proč jsou domorodci kreslení vždy pod těmito pseudolodičkami a vztahují ruce vzhůru? Kdyby to byly čluny na vodě, museli by se v tom případě Indiáni nacházet pod vodou.

3.Proč, mají-li to být opravdu loďky, není zakreslena voda ani jednou čárkou, která by znázorňovala vlnu? A kromě toho - proč bychom měli usuzovat, že jsou to lodě, když na palubách není jediný předmět, který by tomu nasvědčoval. Není tam žádná plachta, kormidlo, stožár ani vesla, zatímco na peruánské keramice z toho i dřívějšího období tam, kde tvůrce chtěl znázornit vodu, nemá pozorovatel nejmenší pochybnost, že o vodu skutečně jde.

4.Proč si máme myslet, že tito schopní tvůrci, výtečně interpretující skutečnost kolem sebe, neměli dost schopnosti či talentu realisticky nakreslit loď nebo člun? Myslím si, že kresby od začátku do konce jasně prokazují, že jde o lety ve vzduchu a že desky symbolizují nějaké létající objekty."

Uzavírá Dequerlová a na jiném místě dodává, že malý počet dalších  létajících objektů na petroglyfech je způsoben tím, že velká tělesa na Zemi nepřistávala často a spíše zůstávala na oběžné dráze nebo visela nad planetou jako létající talíř.  V poušti se nám skutečně podařilo nalézt jen několik vyobrazení vesměs drobných  plavidel. Dlouho jsem si nedokázal  vysvětlit, co se skrývá za jedním  technickým náčrtem. Teprve, když jsme kámen, utržený ze skály, obrátili vzhůru nohama, se dalo rozpoznat  těleso, lemované malými okénky a poháněné energii, vycházející z trysek na zádi.

Zpět
Vítejte na stránkách MysteryFilm.cz

Arnošt VašíčekNáš svět není tak obyčejný, jak se zdá. Kdesi hluboko pod nánosem všednosti jsou ukryty stopy fascinujících tajemství. Útržky dávno odvátých dějů, minulost plná záhad a nevysvětlených okamžiků. Čekali bychom, že moderní věda jednou provždy skoncuje s nadpřirozenými jevy a tajemnými úkazy, že odhalí vše skryté a najde odpovědi na většinu vzrušujících otázek, ať již se týkají naší historie či současnosti. A je to přesně naopak. Jak se rozrůstá archeologický výzkum, přibývá nálezů s nimiž si nevíme rady. Čím více důmyslných přístrojů a technických postupů se používá, tím více se vynořuje nových záhad. Ve svých knížkách a filmech se pokouším dotknout alespoň některých z nich. Teď přibyly tyto stránky. Najdete na nich informace o novinkách z nakladatelství Mystery Film, tedy o tom, které knihy připravujeme k vydání, jaké hrané filmy či dokumenty právě natáčíme, články o záhadách i překvapivých objevech, a časem, jak doufám, i videosnímky, které natáčíme v různých koutech naší planety. Váš ARNOŠT VAŠÍČEK

Copyright © PhDr. Arnošt Vašíček, EVici tvorba www stránek a e-Shopů, system UPgates , Mapa stránek